Průmyslový design
Průmyslový design (82-41-M/04)
Žáci získávají znalosti z výtvarné teorie, dějin umění, ergonomie, ekonomiky, počítačové grafiky, technologie, českého a cizího jazyka a dalších všeobecně vzdělávacích předmětů. Hlavní součástí výuky je tvorba vlastních výtvarných návrhů a jejich realizace z různých materiálů (papír, polystyrén, epoxid, kaučuk, dřevo, kov, hlína, sádra) ve školních dílnách a na praxích a tvorba vizualizací v 3D programu Rhinoceros a dalších grafických programech.
Absolventi se uplatňují především jako kvalifikovaní modeláři v oblasti designu a jako pracovníci výtvarných a vývojových oddělení průmyslových podniků. Mohou pokračovat ve studiu na vysokých školách.
Vizualizace v programu Rhinoceros (Ing. Martin Wolf)
Vedoucí oboru: David Stankuš (praktická cvičení v designu a v sádrovně),
Odborní učitelé: Mgr. Drahomíra Bočanová (dějiny výtvarné kultury), Mgr. Milan Vágner (dějiny výtvarné kultury), Jitka Hášová (písmo), Ing. Jiří Kokeš (informační a komunikační technologie), PaedDr. Jiří Novotný (dějiny výtvarné kultury, kreslení, přípravné), Ing. Marcela Pánková (technologie, technická příprava), akad. sochař Miroslav Oliva (kreslení, modelování), Jan Vančura (technická příprava, kreslení, praktická cvičení v designu a v sádrovně), akad. sochař Jiří Fuchs (kreslení, modelování), Bc. Dagmar Jarošová (praktická cvičení v designu, informační a komunikační technologie).
Podrobnější informace o učitelích výtvarných předmětů naleznete ZDE
UČEBNÍ PLÁN OBORU
PŘEDMĚTY
|
ZKRATKA
|
POČTY TÝDENNÍCH HODIN
|
||||
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
celkem
|
|
Povinné předměty
|
||||||
Český jazyk a literatura
|
CJL
|
2
|
2
|
3
|
3
|
10
|
Cizí jazyk 1
|
CIJ 1
|
3
|
3
|
3
|
3
|
12
|
Cizí jazyk 2
|
CIJ 2
|
-
|
2
|
2
|
2
|
6
|
Občanská nauka
|
OBN
|
2
|
2
|
-
|
-
|
4
|
Matematika
|
MAT
|
2
|
2
|
-
|
-
|
4
|
Fyzika
|
FYZ
|
2
|
-
|
-
|
-
|
2
|
Chemie
|
CHE
|
2
|
-
|
-
|
-
|
2
|
Základy ekologie
|
ZAE
|
1
|
-
|
-
|
-
|
1
|
Tělesná výchova
|
TEV
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
Informační a komunikační technologie
|
IKT
|
2
|
2
|
-
|
-
|
4
|
Ekonomika
|
EKO
|
-
|
-
|
2
|
2
|
4
|
Dějiny výtvarné kultury
|
DVK
|
2
|
3
|
3
|
3
|
11
|
Přípravné kreslení
|
PRK
|
3
|
3
|
-
|
-
|
6
|
Přípravné modelování
|
PRM
|
3
|
3
|
-
|
-
|
6
|
Písmo
|
PIS
|
-
|
2
|
-
|
-
|
2
|
Technická příprava
|
TEP
|
4
|
2
|
-
|
-
|
6
|
Technologie
|
TEC
|
1
|
3
|
3
|
3
|
10
|
Návrhové kreslení
|
NAK
|
-
|
-
|
3
|
3
|
6
|
Návrhové modelování
|
NAM
|
-
|
-
|
3
|
3
|
6
|
Praktická cvičení v designu
|
PCD
|
3
|
3
|
9
|
9
|
24
|
Praktická cvičení v sádrovně
|
PCS
|
3
|
3
|
-
|
-
|
6
|
Počítačová grafika
|
PGR
|
-
|
-
|
2
|
2
|
4
|
Volitelné předměty
|
||||||
Seminář z občanské nauky
|
SEO
|
-
|
-
|
1
|
1
|
2
|
Seminář z IKT
|
SEI
|
-
|
-
|
1
|
1
|
2
|
Konverzace v cizím jazyce 1
|
KOC
|
-
|
-
|
1
|
1
|
2
|
Konverzace v cizím jazyce 2
|
KOC
|
-
|
-
|
1
|
1
|
2
|
Seminář o moderním umění
|
SMU
|
-
|
-
|
1
|
1
|
2
|
Celkem
|
|
37
|
37
|
37
|
37
|
148
|
Poznámka: Jako druhý cizí jazyk si žáci mohou volit angličtinu, němčinu, ruštinu, španělštinu nebo francouzštinu
(foto: 1 - 4, 8 - Mg.A. Lucie Prášilová, 5 - 7 - vizualizace - Ing. Martin Wolf)