Multimediální tvorba
Multimediální tvorba 82-41-M/17
Obor spojuje výtvarnou teorii a praxi s ryze technickými znalosti z oblasti digitálních médií. Podstatou výuky je propojení různých médií (oborů) do jednoho výsledného tvaru, nebo výběr nejvhodnějšího média pro daný úkol. Tento široký záběr dovedností předpokládá nutnost spolupráce jak mezi studenty v rámci oboru, tak i možnost příležitostného propojení s obory příbuznými (grafický design).
Důraz je kladen na zvládnutí teoretických principů, ze kterých je možné odvozovat konkrétní praktická řešení problému. Student má možnost se rozhodnout o svém směrování na základě všeobecné průpravy v oblasti fotografie, grafiky (2D/3D), videa, zvuku, animace, interaktivních a internetových technologií. Je pochopitelné, že obor bude naplněn studenty nejrůznějších zájmů a předpokladů, ke kterým je proto nutné přistupovat individálně. Vlastní užší zaměření si student vybírá v druhé polovině studia a vyplyne především z osobních preferencí a talentu studenta.
Workshop s francouzskými studenty, 2008 (foto: Vojtěch Pollák)
Kromě všeobecně vzdělávacích předmětů získávají žáci znalosti z výtvarné teorie, dějin umění, technologie a trendů v současné propagační tvorbě. Předpokládá se, že se absolventi uplatní při využívání možností počítačové grafiky a animace (2D/3D), při tvorbě webových stránek, zpracování videa i zvuku. Absolvent by měl být schopný reflektovat svoji úlohu v kolektivním pracovním prostředí. Může navázat na další studium v oborech nových médií, multimédií, fotografie, filmu a animace, případně i na studium počítačové grafiky v informatice.
Zájemci o obor naleznou aktuality a novinky o oboru také na www.supsb.cz .
Vedoucí oboru: BcA. Libor Hošek (praktická cvičení v multimédiích, technologie)
Odborní učitelé: Mgr. Drahomíra Bočanová (dějiny výtvarné kultury), Mgr. Milan Vágner (dějiny výtvarné kultury),Jitka Hášová (písmo), Ing. Jiří Kokeš (informační a komunikační technologie, počítačová grafika), Mgr. Otakar Novák (výtvarná příprava), PaedDr. JiříNovotný (výtvarná příprava), MgA. Václav Kupský (praktická cviřčení - fotografie), Jan Vančura (technické kreslení), Mgr. Jan Mála (praktická cvičení v multimédiích), Mgr.Jan Martinec (praktická cvičení v multimédiích), Mgr. Miloš Smetana (výtvarná příprava), MgA. Václav Peták (praktická cvičení v multimédiích).
Podrobnější informace o učitelích výtvarných předmětů naleznete ZDE
UČEBNÍ PLÁN OBORU
PŘEDMĚTY |
ZKRATKA |
POČTY TÝDENNÍCH HODIN |
||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
celkem |
|
Jazykové vzdělávání |
||||||
Český jazyk a literatura |
CJL |
2 |
2 |
3 |
3 |
10 |
Cizí jazyk 1 |
CIJ1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Cizí jazyk 2 |
CIJ2 |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Společenskovědní vzdělávání |
||||||
Občanská nauka |
OBN |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Přirodovědné vzdělávání |
||||||
Fyzika |
FYZ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Chemie |
CHE |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Základy ekologie |
ZEK |
1 |
- |
- |
- |
1 |
Matematické vzdělávání |
||||||
Matematika |
MAT |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Vzdělávání pro zdraví |
||||||
Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích |
||||||
Informační a komunikačni technologie |
IKT |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Ekonomické vzdělávání |
||||||
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Umělecko-historická a výtvarná příprava |
||||||
Výtvarná příprava |
VYP |
6 |
6 |
- |
- |
12 |
Písmo |
PIS |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Dějiny výtvarné kultury |
DVK |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Technologická připrava |
||||||
Technické kreslení |
TEK |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Technologie |
TEC |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Navrhování a realizace |
||||||
Navrhování |
NAV |
- |
- |
6 |
6 |
12 |
Praktická cvičení v multimediální tvorbě |
PMM |
2 |
4 |
6 |
6 |
18 |
Počítačová grafika |
PGR |
3 |
4 |
2 |
3 |
12 |
Volitelné předměty |
||||||
Seminář z OBN |
SEO |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář z IKT |
SEI |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 1 |
KOC |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 2 |
KOC |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář o moderním umění |
SMU |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Celkem |
|
38 |
37 |
36 |
37 |
148 |
Poznámka: Jako druhý cizí jazyk si žáci mohou volit angličtinu, němčinu, ruštinu, španělštinu nebo francouzštinu
Workshop s francouzskými studenty, 2008 (foto: Vojtěch Pollák)