Průmyslový design
Průmyslový design (82-41-M/04)
Vedoucí oboru představuje Průmyslový design
Žáci získávají znalosti z výtvarné teorie, dějin umění, ergonomie, ekonomiky, počítačové grafiky, technologie, českého a cizího jazyka a dalších všeobecně vzdělávacích předmětů. Hlavní součástí výuky je tvorba vlastních výtvarných návrhů a jejich realizace z různých materiálů (papír, polystyrén, epoxid, kaučuk, dřevo, kov, hlína, sádra) ve školních dílnách a na praxích a tvorba vizualizací v 3D programu Rhinoceros a dalších grafických programech.
Absolventi se uplatňují především jako kvalifikovaní modeláři v oblasti designu a jako pracovníci výtvarných a vývojových oddělení průmyslových podniků. Mohou pokračovat ve studiu na vysokých školách.
Vizualizace v programu Rhinoceros (Ing. Martin Wolf)
Vedoucí oboru: David Stankuš (praktická cvičení v designu a v sádrovně),
Odborní učitelé: Mgr. Magdalena Černá, Mgr. PhD. Pavla Zelenková, Mgr. Milan Vágner (dějiny výtvarné kultury), Jitka Hrdinková, Alena Kissová (písmo), MgA. Martin Šefl, Ing. Jiří Kokeš (informační a komunikační technologie, 3D grafika, počítačová grafika), akad. sochař Miroslav Oliva, Mgr.Art. Karel Dvořák, MgA. Karel Burian, akd. sochař Jiří Fuchs, MgA. Roman Šedina (kreslení, modelování, praktické cvičení v designu), David Stankuš (praktická cvičení v designu), Jan Vančura (praktická cvičení v designu, 3D grafika), Mgr. Irena Nováková (přípravné kreslení, navrhování), Ing. Marcela Pánková, Ing. Květa Turková (technologie) .
Podrobnější informace o učitelích výtvarných předmětů naleznete ZDE
Žákovské práce
(foto: 1 - 4, 8 - Mg.A. Lucie Prášilová, 5 - 7 - vizualizace - Ing. Martin Wolf)
Učební plán Průmyslový design
Škola: |
Střední uměleckoprůmyslová škola, Písecká 203, 391 65 Bechyně |
|||||
Kód a název RVP: |
82-41-M/04 Průmyslový design |
|||||
Název ŠVP: |
Průmyslový design |
|||||
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů: |
Zkratka |
Počet týdenních vyučovacích hodin |
||||
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Celkem |
||
Základní vyučovací předměty |
||||||
Český jazyk a literatura |
CJL |
2 |
2 |
3 |
3 |
10 |
Cizí jazyk 1 |
CIJ 1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Cizí jazyk 2 |
CIJ 2 |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Občanská nauka |
OBN |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Fyzika |
FYZ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Chemie |
CHE |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Základy ekologie |
ZEK |
1 |
- |
- |
- |
1 |
Matematika |
MAT |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Informační a komunikační technologie |
IKT |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Odborné předměty |
||||||
Dějiny výtvarné kultury |
DVK |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Písmo |
PIS |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Přípravné kreslení |
PRK |
3 |
3 |
- |
- |
6 |
Přípravné modelování |
PRM |
3 |
3 |
- |
- |
6 |
Technologie |
TEC |
1 |
3 |
3 |
3 |
10 |
Počítačová grafika |
PGR |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Návrhové kreslení |
NAK |
- |
- |
3 |
3 |
6 |
Návrhové modelování |
NAM |
- |
- |
3 |
3 |
6 |
Praktická cvičení v sádrovně |
PCS |
3 |
3 |
- |
- |
6 |
Praktická cvičení v designu |
PCD |
3 |
3 |
6 |
8 |
20 |
3 D grafika |
TDG |
2 |
2 |
3 |
3 |
10 |
Volitelné předměty VOP (1), (2) |
||||||
Seminář z OBN (1) |
SEO |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář z IKT (1) |
SEI |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 1 (2) |
KOC 1 |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 2 (2) |
KOC 2 |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář o moderním umění (2) |
SMU |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Týdenní počet hodin celkem |
35 |
35 |
39 |
39 |
148 |
Poznámky k učebnímu plánu:
Před nástupem ke studiu si žák zvolí cizí jazyk 1. Vybírat si může z anglického jazyka a německého jazyka. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk již navštěvoval na základní škole.
Na konci 1. ročníku studia si žák vybírá cizí jazyk 2. Vybírat si může z německého jazyka, francouzského jazyka, španělského jazyka a ruského jazyka. Tento cizí jazyk pak žák studuje ve 2. až 4. ročníku. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk dosud nestudoval.
Na konci 2. ročníku studia si žák vybírá dva volitelné předměty, které pak studuje ve 3. a 4. ročníku.
Jako volitelný předmět si žák vybírá buď seminář z OBN, nebo seminář z IKT. Nebo si jako volitelný předmět žák vybírá buď konverzaci v cizím jazyce 1, konverzaci v cizím jazyce 2, nebo seminář o moderním umění. Žák by si předmět měl zvolit podle svého záměru volby předmětů pro maturitní zkoušky.
Přehled využití týdnů v období září – červen školního roku |
||||
Činnost |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Vyučování podle rozpisu učiva |
32 |
32 |
32 |
30 |
Lyžařský kurz |
1 |
- |
- |
- |
Sportovní a turistický kurz |
- |
1 |
- |
- |
Krajinářský kurz |
- |
- |
1 |
- |
Odborná praxe |
- |
- |
2 |
2 |
Maturitní zkouška |
- |
- |
- |
2 |
Časová rezerva (opakování učiva, výchovně vzdělávací akce) |
7 |
6 |
6 |
3 |
Celkem týdnů |
40 |
40 |
40 |
37 |