Informace o oboru

Průmyslový design

Tvarování průmyslových výrobků &#8211  Průmyslový design (82-41-M/04)

Vedoucí oboru představuje Průmyslový design

Žáci získávají znalosti z výtvarné teorie, dějin umění, ergonomie, ekonomiky, počítačové grafiky, technologie, českého a cizího jazyka a dalších všeobecně vzdělávacích předmětů. Hlavní součástí výuky je tvorba vlastních výtvarných návrhů a jejich realizace z různých materiálů (papír, polystyrén, epoxid, kaučuk, dřevo, kov, hlína, sádra) ve školních dílnách a na praxích a tvorba vizualizací v 3D programu Rhinoceros a dalších grafických programech.

Absolventi se uplatňují především jako kvalifikovaní modeláři v oblasti designu a jako pracovníci výtvarných a vývojových oddělení průmyslových podniků. Mohou pokračovat ve studiu na vysokých školách.

Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –
Vizualizace v programu Rhinoceros (Ing. Martin Wolf)

Vedoucí oboru: David Stankuš (praktická cvičení v designu a v sádrovně),
Odborní učitelé: Mgr. Magdalena Černá, Mgr. PhD. Pavla Zelenková, Mgr. Milan Vágner (dějiny výtvarné kultury), Jitka Hrdinková, Alena Kissová (písmo), MgA. Martin Šefl, Ing. Jiří Kokeš (informační a komunikační technologie, 3D grafika, počítačová grafika), akad. sochař Miroslav Oliva, Mgr.Art. Karel Dvořák, MgA. Karel Burian, akd. sochař Jiří Fuchs, MgA. Roman Šedina (kreslení, modelování, praktické cvičení v designu), David Stankuš (praktická cvičení v designu), Jan Vančura (praktická cvičení v designu, 3D grafika), Mgr. Irena Nováková (přípravné kreslení, navrhování), Ing. Marcela Pánková, Ing. Květa Turková (technologie) .

Podrobnější informace o učitelích výtvarných předmětů naleznete ZDE

Žákovské práce

 Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –
Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –
Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –  Tvarování průmyslových výrobků –
(foto: 1 - 4, 8 - Mg.A. Lucie Prášilová, 5 - 7 - vizualizace - Ing. Martin Wolf)

 

 

Učební plán Průmyslový design

 

Škola:

Střední uměleckoprůmyslová škola, Písecká 203, 391 65 Bechyně

Kód a název RVP:

82-41-M/04 Průmyslový design

Název ŠVP:

Průmyslový design

Kategorie a názvy vyučovacích předmětů:

Zkratka

Počet týdenních vyučovacích hodin

1. ročník

2. ročník

3. ročník

4. ročník

Celkem

Základní vyučovací předměty

Český jazyk a literatura

CJL

2

2

3

3

10

Cizí jazyk 1

CIJ 1

3

3

3

3

12

Cizí jazyk 2

CIJ 2

-

2

2

2

6

Občanská nauka

OBN

2

2

-

-

4

Fyzika

FYZ

2

-

-

-

2

Chemie

CHE

2

-

-

-

2

Základy ekologie

ZEK

1

-

-

-

1

Matematika

MAT

2

2

-

-

4

Tělesná výchova

TEV

2

2

2

2

8

Informační a komunikační technologie

IKT

2

2

-

-

4

Ekonomika

EKO

-

-

2

2

4

Odborné předměty

Dějiny výtvarné kultury

DVK

2

3

3

3

11

Písmo

PIS

2

-

-

-

2

Přípravné kreslení

PRK

3

3

-

-

6

Přípravné modelování

PRM

3

3

-

-

6

Technologie

TEC

1

3

3

3

10

Počítačová grafika

PGR

-

-

2

2

4

Návrhové kreslení

NAK

-

-

3

3

6

Návrhové modelování

NAM

-

-

3

3

6

Praktická cvičení

v sádrovně

PCS

3

3

-

-

6

Praktická cvičení v designu

PCD

3

3

6

8

20

3 D grafika

TDG

2

2

3

3

10

Volitelné předměty  VOP (1), (2)

Seminář z OBN (1)

SEO

-

-

1

1

2

Seminář z IKT (1)

SEI

-

-

1

1

2

Konverzace v CIJ 1 (2)

KOC 1

-

-

1

1

2

Konverzace v CIJ 2 (2)

KOC 2

-

-

1

1

2

Seminář o moderním umění (2)

SMU

-

-

1

1

2

Týdenní počet hodin celkem

35

35

39

39

148

 

Poznámky k učebnímu plánu:

 

Před nástupem ke studiu si žák zvolí cizí jazyk 1. Vybírat si může z anglického jazyka a německého jazyka. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk již navštěvoval na základní škole.

Na konci 1. ročníku studia si žák vybírá cizí jazyk 2. Vybírat si může z  německého jazyka, francouzského jazyka, španělského jazyka a ruského jazyka. Tento cizí jazyk pak žák studuje ve 2. až 4. ročníku. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk dosud nestudoval.

Na konci 2. ročníku studia si žák vybírá dva volitelné předměty, které pak studuje ve 3. a 4. ročníku.

Jako volitelný předmět si žák vybírá buď seminář z OBN, nebo seminář z IKT. Nebo si jako volitelný předmět žák vybírá buď konverzaci v cizím jazyce 1konverzaci v cizím jazyce 2, nebo seminář o moderním umění. Žák by si předmět měl zvolit podle svého záměru volby předmětů pro maturitní zkoušky.

 

Přehled využití týdnů v období září – červen školního roku

Činnost

1. ročník

2. ročník

 3. ročník

4. ročník

Vyučování podle rozpisu učiva

32

32

32

30

Lyžařský kurz

1

-

-

-

Sportovní a turistický kurz

-

1

-

-

Krajinářský kurz

-

-

1

-

Odborná praxe

-

-

2

2

Maturitní zkouška

-

-

-

2

Časová rezerva (opakování učiva, výchovně vzdělávací akce)

7

6

6

3

Celkem týdnů

40

40

40

37