Multimediální tvorba
Multimediální tvorba 82-41-M/17
Vedoucí oboru představuje Multimediální tvorbu
Obor spojuje výtvarnou teorii a praxi s ryze technickými znalosti z oblasti digitálních médií. Podstatou výuky je propojení různých médií (oborů) do jednoho výsledného tvaru, nebo výběr nejvhodnějšího média pro daný úkol. Tento široký záběr dovedností předpokládá nutnost spolupráce jak mezi studenty v rámci oboru, tak i možnost příležitostného propojení s obory příbuznými (grafický design).
Důraz je kladen na zvládnutí teoretických principů, ze kterých je možné odvozovat konkrétní praktická řešení problému. Student má možnost se rozhodnout o svém směrování na základě všeobecné průpravy v oblasti fotografie, grafiky (2D/3D), videa, zvuku, animace, interaktivních a internetových technologií. Je pochopitelné, že obor bude naplněn studenty nejrůznějších zájmů a předpokladů, ke kterým je proto nutné přistupovat individálně. Vlastní užší zaměření si student vybírá v druhé polovině studia a vyplyne především z osobních preferencí a talentu studenta.
Práce studentů oboru Multimediální tvorba
Kromě všeobecně vzdělávacích předmětů získávají žáci znalosti z výtvarné teorie, dějin umění, technologie a trendů v současné propagační tvorbě. Předpokládá se, že se absolventi uplatní při využívání možností počítačové grafiky a animace (2D/3D), při tvorbě webových stránek, zpracování videa i zvuku. Absolvent by měl být schopný reflektovat svoji úlohu v kolektivním pracovním prostředí. Může navázat na další studium v oborech nových médií, multimédií, fotografie, filmu a animace, případně i na studium počítačové grafiky v informatice.
Zájemci o obor naleznou aktuality a novinky o oboru také na www.supsb.cz .
Vedoucí oboru: MgA. Libor Hošek (praktická cvičení v multimédiích, technologie)
Odborní učitelé: Mgr. Magdalena Černá, Mgr. Pavla Zelenková PhD., Mgr. Milan Vágner (dějiny výtvarné kultury), Jitka Hrdinková, Alena Kissová (písmo), MgA. Martin Šefl, Ing. Jiří Kokeš (informační a komunikační technologie, 3D grafika, počítačová grafika), Libor Hošek (technologie, fotografie) Alena Kissová (praktická cvičení v grafice, navrhování), Jan Vančura (3D grafika),Mgr. Marta Kotková (počítačová grafika, praktická cvičení v grafice, písmo, typografie, navrhování), Mgr. Jan Mála (počítačová grafika), Mgr. Irena Nováková, Mgr. Otakar Novák, MgA. Václav Kupský (výtvarná příprava, totografie, figurální kreslení, navrhování), MgA. Václav Peták (fotografie, praktická cvičení v multimédiální tvorbě, audiovizuání tvorba), MgA. Zuzana Horáková (praktická cvičení v multimediální tvorbě, animační tvorba, fotografie)
Podrobnější informace o učitelích výtvarných předmětů naleznete ZDE
Učební plán Multimediální tvorba
Škola: |
Střední uměleckoprůmyslová škola, Písecká 203, 391 65 Bechyně |
|||||
Kód a název RVP: |
82-41-M/17 Multimediální tvorba |
|||||
Název ŠVP: |
Multimediální tvorba |
|||||
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů: |
Zkratka |
Počet týdenních vyučovacích hodin |
||||
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Celkem |
||
Základní vyučovací předměty |
||||||
Český jazyk a literatura |
CJL |
2 |
2 |
3 |
3 |
10 |
Cizí jazyk 1 |
CIJ 1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Cizí jazyk 2 |
CIJ 2 |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Občanská nauka |
OBN |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Fyzika |
FYZ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Chemie |
CHE |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Základy ekologie |
ZEK |
1 |
- |
- |
- |
1 |
Matematika |
MAT |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Informační a komunikační technologie |
IKT |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Odborné předměty |
||||||
Dějiny výtvarné kultury |
DVK |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Písmo |
PIS |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Typografie |
TYP |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Výtvarná příprava |
VYP |
3 |
3 |
- |
- |
6 |
Technologie |
TEC |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Fotografie |
FOT |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
3D-grafika |
TDG |
3 |
- |
- |
- |
3 |
Počítačová grafika |
PGR |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Figurální kresba |
FIK |
- |
- |
3 |
3 |
6 |
Praktická cvičení v multimediální tvorbě |
PMM |
- |
3 |
6 |
6 |
15 |
Volitelné předměty VOP (1), (2) |
||||||
Seminář z OBN (1) |
SEO |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář z IKT (1) |
SEI |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 1 (2) |
KOC 1 |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 2 (2) |
KOC 2 |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář o moderním umění (2) |
SMU |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Týdenní počet hodin celkem |
37 |
37 |
37 |
37 |
148 |
Poznámky k učebnímu plánu:
Před nástupem ke studiu si žák zvolí cizí jazyk 1. Vybírat si může z anglického jazyka a německého jazyka. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk již navštěvoval na základní škole.
Na konci 1. ročníku studia si žák vybírá cizí jazyk 2. Vybírat si může z německého jazyka, francouzského jazyka, španělského jazyka a ruského jazyka. Tento cizí jazyk pak žák studuje ve 2. až 4. ročníku. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk dosud nestudoval.
Na konci 2. ročníku studia si žák vybírá dva volitelné předměty, které pak studuje ve 3. a 4. ročníku.
Jako volitelný předmět si žák vybírá buď seminář z OBN, nebo seminář z IKT. Nebo si jako volitelný předmět žák vybírá buď konverzaci v cizím jazyce 1, konverzaci v cizím jazyce 2, nebo seminář o moderním umění. Žák by si předmět měl zvolit podle svého záměru volby předmětů pro maturitní zkoušky.
Přehled využití týdnů v období září – červen školního roku |
||||
Činnost |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Vyučování podle rozpisu učiva |
32 |
32 |
32 |
30 |
Lyžařský kurz |
1 |
- |
- |
- |
Sportovní a turistický kurz |
- |
1 |
- |
- |
Krajinářský kurz |
- |
- |
1 |
- |
Odborná praxe |
- |
- |
2 |
2 |
Maturitní zkouška |
- |
- |
- |
2 |
Časová rezerva (opakování učiva, výchovně vzdělávací akce) |
7 |
6 |
6 |
3 |
Celkem týdnů |
40 |
40 |
40 |
37 |