Propagační výtvarnictví – propagační grafika
Grafický design (82-41-M/05)
Vedoucí oboru představuje Grafický design
Žáci získávají znalosti ze všeobecně vzdělávacích předmětů, výtvarné teorie, dějin umění, technologie a trendů v současném propagačním výtvarnictví, spojují techniky rukodělné grafiky (linoryt, suchá jehla, lept, sítotisk) a grafiky počítačové. Hlavní součástí výuky je získávání znalostí a dovedností v oblasti grafického designu a jejich kreativní využívání při vlastní návrhářské práci. Kombinují rukodělnou grafiku s grafikou počítačovou, pracují v programech Corel DRAW, Photoshop CS4, Illustrator CS4, Indesign CS4. Při finálním zpracování svých návrhů mohou využít tiskový plotr Epson Stylus Pro 7880, který umožňuje tisk velkoformátových fotografií.
Absolventi se mohou uplatnit v grafických ateliérech, reklamních studiích, nakladatelstvích, tiskárnách, v propagačních odděleních firem nebo jako grafici „na volné noze“ nebo studují na vysokých školách.
Práce studentů grafického oboru (foto: Libor Hošek)
Vedoucí oboru: Mgr. Marta Kotková (praktická cvičení v grafice, počítačová grafika, navrhování)
Odborní učitelé: Mgr. Magdalena Černá, Mgr. PhD. Pavla Zelenková, Mgr. Milan Vágner (dějiny výtvarné kultury), Jitka Hrdinková, Alena Kissová (písmo), MgA. Martin Šefl, Ing. Jiří Kokeš (informační a komunikační technologie, 3D grafika, počítačová grafika), Libor Hošek (počítačová grafika, technologie, fotografie, typografie) Alena Kissová (praktická cvičení v grafice, navrhování), Jan Vančura (3D grafika),Mgr. Marta Kotková (počítačová grafika, praktická cvičení v grafice, písmo, typografie), Mgr. Jan Mála (počítačová grafika), Mgr. Irena Nováková, Mgr. Otakar Novák, MgA. Václav Kupský (výtvarná příprava, figurální kreslení, navrhování), MgA. Václav peták, MgA. Václav Kupský (fotografie)
Podrobnější informace o učitelích výtvarných předmětů naleznete ZDE
Práce studentů grafického oboru (foto: Mg.A. Lucie Prášilová)
Učební plán Grafický design
Škola: |
Střední uměleckoprůmyslová škola, Písecká 203, 391 65 Bechyně |
|||||
Kód a název RVP: |
82-41-M/05 Grafický design |
|||||
Název ŠVP: |
Grafický design |
|||||
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů: |
Zkratka |
Počet týdenních vyučovacích hodin |
||||
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Celkem |
||
Základní vyučovací předměty |
||||||
Český jazyk a literatura |
CJL |
2 |
2 |
3 |
3 |
10 |
Cizí jazyk 1 |
CIJ 1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Cizí jazyk 2 |
CIJ 2 |
- |
2 |
2 |
2 |
6 |
Občanská nauka |
OBN |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Fyzika |
FYZ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Chemie |
CHE |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Základy ekologie |
ZEK |
1 |
- |
- |
- |
1 |
Matematika |
MAT |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Informační a komunikační technologie |
IKT |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Ekonomika |
EKO |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Odborné předměty |
||||||
Dějiny výtvarné kultury |
DVK |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Písmo |
PIS |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Typografie |
TYP |
- |
- |
3 |
- |
3 |
Výtvarná příprava |
VYP |
6 |
6 |
- |
- |
12 |
Technologie |
TEC |
3 |
2 |
2 |
2 |
9 |
Počítačová grafika |
PGR |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Navrhování |
NAV |
- |
- |
3 |
6 |
9 |
Figurální kreslení |
FIG |
- |
- |
3 |
3 |
6 |
Praktická cvičení v grafice |
PCG |
3 |
3 |
6 |
3 |
15 |
Fotografie |
FOT |
|
3 |
|
3 |
6 |
Volitelné předměty VOP (1), (2) |
||||||
Seminář z OBN (1) |
SEO |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář z IKT (1) |
SEI |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 1 (2) |
KOC 1 |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Konverzace v CIJ 2 (2) |
KOC 2 |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Seminář o moderním umění (2) |
SMU |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Týdenní počet hodin celkem |
37 |
37 |
37 |
37 |
148 |
Poznámky k učebnímu plánu:
Před nástupem ke studiu si žák zvolí cizí jazyk 1. Vybírat si může z anglického jazyka a německého jazyka. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk již navštěvoval na základní škole.
Na konci 1. ročníku studia si žák vybírá cizí jazyk 2. Vybírat si může z německého jazyka, francouzského jazyka, španělského jazyka a ruského jazyka. Tento cizí jazyk pak žák studuje ve 2. až 4. ročníku. Učební osnovy předmětu počítají s tím, že žák tento cizí jazyk dosud nestudoval.
Na konci 2. ročníku studia si žák vybírá dva volitelné předměty, které pak studuje ve 3. a 4. ročníku.
Jako volitelný předmět si žák vybírá buď seminář z OBN, nebo seminář z IKT. Nebo si jako volitelný předmět žák vybírá buď konverzaci v cizím jazyce 1, konverzaci v cizím jazyce 2, nebo seminář o moderním umění. Žák by si předmět měl zvolit podle svého záměru volby předmětů pro maturitní zkoušky.
Přehled využití týdnů v období září – červen školního roku |
||||
Činnost |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
Vyučování podle rozpisu učiva |
32 |
32 |
32 |
30 |
Lyžařský kurz |
1 |
- |
- |
- |
Sportovní a turistický kurz |
- |
1 |
- |
- |
Krajinářský kurz |
- |
- |
1 |
- |
Odborná praxe |
- |
- |
2 |
2 |
Maturitní zkouška |
- |
- |
- |
2 |
Časová rezerva (opakování učiva, výchovně vzdělávací akce) |
7 |
6 |
6 |
3 |
Celkem týdnů |
40 |
40 |
40 |
37 |